گوشی سامسونگ گلکسی S20 اولترا

شرکت سامسونگ از سال گذشته تعداد گوشی‌های ارائه شده در رویداد گلکسی S خود در ابتدای سال را از 2 به 3 افزایش داد و در این میان جدا از دو نسخه پیشرفته S10 و S10 پلاس (البته بدون در نظر گرفتن اسمارت‌فون خاص S10 5G)، یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر به نام S10e نیز ارائه نمود که با وجود قیمت پایین‌تر، از مشخصات پردازشی تقریبا یکسانی در مقایسه با دو مدل دیگر بهره می‌برد. این روند امسال نیز به نوعی دیگر در رویداد Unpacket 2020 سامسونگ در شهر سانفرانسیکوی آمریکا نیز تکرار شد و این بار نیز سه گوشی از خانواده گلکسی S به نمایش گذاشته شدند. این سه‌ گوشی البته در مقایسه با تجربه سال گذشته متحول شده و این بار جدا از گلکسی S20 و S20+، به جای یک گوشی ارزان‌تر، با یک هیولای متفاوت به نام S20 Ultra 5G روبرو می‌شویم که امکاناتی متفاوتی از دو گوشی هم‌خانواده خود ارائه می‌کند.

هر سه عضو خانواده گلکسی S20 طبق انتظار از این مجموعه،‌ تعریف‌کننده امکانات جدیدی در دنیای موبایل از صفحه‌نمایش‌های با کیفیت 120 هرتزی گرفته تا حافظه‌های داخلی UFS 3.0، رم LPDDR5 و تا دوربین‌های متفاوت با وضوح بالا هستند که هریک از آن‌ها در حد خود، اگر نگوییم بهترین، یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های بازار به حساب می‌آیند. حساب S20 Ultra اما حتی از دو S20 دیگر نیز جدا بوده و این گوشی نه فقط به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری مجهز است بلکه دوربین‌های اصلی و سلفی آن نیز از سایرین مجزا بوده و در زمینه حافظه داخلی و رم و ظرفیت باتری نیز شرایط متفاوتی را عرضه می‌کند.

در S20 Ultra 5G برای اولین بار از سنسور 108 مگاپیکسلی HM1 سامسونگ استفاده شده که با ترکیب 9 پیکسل در یک پیکسل، روی کاغذ نتیجه درخشانی را در محیط‌های با نور کم، در وضوح پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد. سایز بزرگ سنسور و دوربین پریسکوپی دیگر نکات جالب توجه در مورد دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند.

گوشی S20 اولترا با نام مدل دقیق SM-G988B با رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی موضوع بررسی این نوبت است.

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی S20 Ultra با ابعاد 8.8 × 76 × 166.9 میلیمتر و وزن 220 گرم از گوشی گلکسی S10، موبایل S10 Plus و سامسونگ S10e بزرگتر است و وزن بیشتری دارد. این فبلت که پوشش شیشه ای و فریم آلومینیومی دارد، از دو سیم کارت با اسلات هیبریدی بهره برده است. اسلات سیم کارت ها روی فریم بالایی در کنار میکروفون دوم با قابلیت حذف صداهای مزاحم قرار گرفته است. همچنین اسپیکر، درگاه USB Type-C و میکروفون اصلی در لبه پایین گوشی می باشند. کلیدهای کنترل صدا و پاور نیز روی لبه سمت راستی تعبیه شده اند. با مشاهده پنل پشتی به دوربین اصلی چهارگانه ای برخورد می کنیم که در یک قاب مستطیلی شکل قرار گرفته است. دوربین سلفی قدرتمند نیز بر روی نمایشگر اسمارت فون بوده که 89.9 درصد از پنل جلو را به خود اختصاص می دهد. این گوشی دارای حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورتی، فشارسنج و قطب نما می باشد که در رنگ های خاکستری (Cosmic Grey) و مشکی (Cosmic Black) روانه بازار می شود.

صفحه نمایش

گلکسی S20 Ultra بزرگترین صفحه نمایش را در میان سه گوشی معرفی شده از سری 20 سامسونگ دارا می باشد. این گوشی با نمایشگر 6.9 اینچی، دارای پنل Dynamic AMOLED 2X بوده که 2X دو برابر شدن نرخ به روزرسانی تصویر نسبت به نسل های قبلی را نشان می دهد. بر اساس بررسی تیم DisplayMate، این نمایشگر بیشترین دقت رنگی را در میان پنل هایی دارد که تا به امروز تست کرده است. همچنین از رزولوشن (1440 × 3200) +Quad HD بهره می برد که با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن، از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می کند. تراکم پیکسلی 511 پیکسل در هر اینچ، نسبت ابعاد 20 به 9 و محافظت شده توسط گوریلا گلس 6 از دیگر ویژگی های نمایشگر گلکسی S20 اولترا می باشد. به علاوه، به طور پیش فرض با نرخ به روز رسانی 60 هرتز و وضوح تصویر QHD عرضه شده و کاربر می تواند با انتخاب FHD از نرخ به روزرسانی 120 هرتز استفاده نماید. حداکثر روشنایی گلکسی S20 Ultra در حالت دستی 398 نیت بوده که در حالت خودکار به 894 نیت می رسد. صفحه نمایش این گوشی به قابلیت Eye Care نیز مجهز شده که باعث آسیب کمتر به چشم می شود.

نرم افزار و رابط کاربری

شرکت سامسونگ برای پرچمدار جدید خود از رابط کاربری One UI 2 و سیستم عامل اندروید 10.0 استفاده کرده است. گلکسی S20 Ultra با قابلیت Bixby و Samsung Dex، قابلیت پشتیبانی از شبکه بی سیم +ANT را دارد. در این گوشی کاربر با قابلیت Quick Share می تواند به اشتراک گذاری فایل ها با دستگاه های نزدیک خود از طریق شبکه Wi-Fi پرداخته و آنها را به طور همزمان به پنج نفر ارسال کند. از دیگر قابلیت های گلکسی S20 اولترا میتوان به game booster که در این موبایل هوشمندتر شده و Music Share اشاره کرد. سامسونگ، گلکسی S20 Ultra را به سیستم امنیتی Knox نیز مجهز کرده که وظیفه محافظت از گوشی را دارا می باشد. در بخش Edge Screen با فعال کردن Edge Panels و با کشیدن انگشت از سمت راست به چپ میتوان دسترسی سریع تری به برنامه ها، ابزارها و . داشت و با ویژگی Edge Lighting اشکال متنوعی هنگام دریافت نوتیفیکیشن در حاشیه های نمایشگر ظاهر می شود که امکان تغییر فرم اشکال و رنگ آنها وجود دارد. این اشکال کاربر را در زمان دریافت هشدار جدید آگاه می سازد.

سخت افزار

گلکسی S20 Ultra به تراشه Exynos 990 با لیتوگرافی 7 نانومتری پلاس مجهز شده است. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته ای (2x2.73 GHz Mongoose M5 ،2x2.50 GHz Cortex-A76 و 4x2.0 GHz Cortex-A55) بوده و پردازش گرافیکی آن بر عهده Mali-G77 MP11 می باشد. لازم به ذکر است گلکسی S20 اولترا برای کشور امریکا، با چیپست Snapdragon 865 (7 nm+) عرضه گردیده که با پردازنده هشت هسته ای (1x2.84 GHz Kryo 585 ،3x2.42 GHz Kryo 585 و 4x1.8 GHz Kryo 585)، از پردازنده گرافیکی Adreno 650 بهره می برد. این فبلت دو سیم کارت با اسلات هیبریدی، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کند. برنامه GeekBench 5.1 با بررسی پردازنده گلکسی S20 Ultra، در پردازش تک هسته ای امتیاز 904 و در پردازش چند هسته ای امتیاز 2697 را ارائه کرده است.

باتری

گلکسی S20 Ultra از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بهره می برد. این باتری غیر قابل تعویض، از قابلیت شارژ سریع 45 واتی برخوردار بوده و با فناوری USB Power Delivery 3.0 سازگار است. همچنین قابلیت شارژ سریع بی سیم 15 واتی (Fast Qi/PMA wireless charging 15W) داشته و به عنوان پاور بانک برای شارژ سایر دستگاه ها (Power Bank/Reverse Charging) قابل استفاده می باشد. در تستی که روی طول عمر باتری انجام شده، زمانی که صفحه نمایش گوشی در حالت 60 هرتز باشد تا حدود 12 ساعت میتوان وبگردی کرد و تا 16 ساعت به تماشای ویدئو پرداخت که این اعداد در حالت 120 هرتز، به 10 و 12 ساعت می رسد. اما در هر دو حالت تقریبا تا 24 ساعت امکان مکالمه وجود دارد.

محتویات جعبه

اقلام موجود در جعبه گوشی گلکسی S20 Ultra، دفترچه راهنما، هندزفری، کاور ژله ای، سوزن خارج کردن سیم کارت، آداپتور شارژر 25 واتی سامسونگ و کابل USB Type-C to USB Type-C و می باشد.

نقاط قوت گوشی

  • دوربین اصلی چهارگانه
  • حسگر اثرانگشت اولتراسونیک
  • پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی
  • صفحه نمایش با نرخ لمس 120 هرتز
  • محافظت از پنل ها توسط فناوری گوریلا گلس

نقاط ضعف گوشی

  • حذف شدن جک 3.5 میلیمتری صدا

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع گوشی ها به سایت digido مراجعه کنید.


گوشی گوشی ,گلکسی ,ultra ,قابلیت ,سامسونگ ,بوده ,صفحه نمایش ,شارژ سریع ,رابط کاربری ,قابلیت شارژ ,اصلی چهارگانه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان سایت تخصصی بازی و سرگرمی تولید پروفیل آلومینیوم در ایران -:: تلگرام باز ::- استیکر تلگرام | کانال تلگرام | گروه تلگرام | ربات تلگرام خوشمزه ترین مزه ها 0000000 میلیون چت|چت میلیون|ازیتا چت طرح توجیهی و پروژه کارآفرینی