اخیرا شرکتی با نام شیائومی تحولی بزرگ در بازار گوشی به وجود آورده است. این شرکت با هدف ارائه محصولاتی با کیفیت عالی وو دبی نظیر به فعالیت خود ادامه می دهد. که مطمعنا تولید گوشی های اخیر این شرکت، منحصر به فرد بودن خود را به رخ جهان کشیده است. این شرکت تا حد قابل توجه ای قیمت های خود را رقابتی کرده است. حال می خواهیم در این مطلب به گوشی که این شرکت به تازگی همراه با یک گوشی منحصر به فرد دیگر ارائه کرده است را به شما معرفی کنیم. 

همان طور که به آن اشاره شد این شرکت همزمان دو گوشی شیائومی می نوت 10 و شیائومی می نوت 10 پرو را عرضه کرده است. جالب است بدانید هدف این شرکت از تولید گوشی می نوت 10 کیفیت عکاسی آن بوده است. این محصول اولین گوشی هوشمندست که دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید. با ما همراه باشید. .

بررسی گوشی شیائومی مدل Mi Note 10

دوربین

پنج لنز به همراه چهار فلش LED در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا بتوانند علاقمندان به دوربین گوشی را بیش از آنچه انتظار دارند، راضی کنند. همانطور که اطلاع دارید دوربین اصل 108 مگاپیکسلی از سنسور سامسونگ ISOCELL استفاده می کند که حاصل همکاری شرکت کره ای و چینی شیائومی می باشد و برای اولین بار در گوشی می میکس آلفا از آن رونمایی شد.

لنز تله فوتو در نظر گرفته شده برای این گوشی جدید و قدرتمند شیائومی، زوم 5 برابر اپتیکال و زوم 50 برابری دیجیتال را در اختیار می گذارد. همچنین لنز فوق عریض با رزولوشن 20 مگاپیکسلی، زاویه دید 117 درجه را ارائه می کند و لنز ماکرو که با باریک ترین اندازه در پایین ساختمان دوربین این گوشی قرار گرفته است، می تواند تصاویری از فاصله 1.5 سانتی متری با جزئیات بالا را به ثبت برساند. و اما دوربین پنجم تشیخص عمق، همان سنسور 2 مگاپیکسلی نخواهد بود. در واقع شیائومی برای ثبت تصاویر پرتره با این گوشی، لنزی تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابر فراهم کرده است که می توان با در اختیار داشتن فاصله کانونی 50 میلی متری، از بهترین زاویه برای ثبت تصاویر بهره برد.

باتری

در بخش تغذیه انرژی شیائومی Mi Note 10 ، باتری 5260 میلی آمپری در نظرگرفته شده است که به لطف پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی، می تواند در مدت زمان 30 دقیقه، 58 درصد از باتری گوشی را پر کند. رابط کاربری MIUI 11 و اندروید پای می تواند عملکردی روان و انعطاف پذیری را در اجرای نرم افزار ها در اختیار بگذارد. همچنین این گوشی در رنگ بندی مشکی، سبز و سفید صدفی عرضه خواهد شد.

طراحی

Mi Note 10 یک گوشی خوش ساخت است که دارای لبه‌های شیشه‌ای خمیده و قاب آلومینیومی محکم است. اگرچه به خوبی ساخته شده، طراحی آن آنچنان قابل توجه نیست و در واقع چیز جدیدی برای گفتن ندارد. در عوض، گفته می‌شود شیائومی بیشتر  بر روی ارتقاء ویژگی‌های فنی و نرم افزاری کار کرده و توجه کمتری به طراحی داشته است. می نوت 10 دارای صفحه نمایش نسبتاً بزرگ ۶.۴۷ اینچی است که کیفیت Full HD + را ارائه داده است. در قسمت پایین نمایشگر یک حاشیه باریک دیده شده در حالی که لبه بالای نمایشگر میزبان ناچ قطره‌ای است. بلندگون نیز در لبه بالایی جای گرفته است. همه دکمه‌ها در سمت راست گوشی قرار دارند. قسمت بالایی لبه سمت راست  میزبان راکر تنظیم صداست و دکمه پاور به طور مستقیم در زیر آن قرار دارد.

در پایین، درگاه سیم کارت را پیدا خواهید کرد. این دستگاه از microSD پشتیبانی نمی‌کند. در قسمت زیرین گوشی درگاه USB-C، بلندگوها، میکروفون و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری قابل مشاهده است. در قسمت بالای گوشی یک میکروفون دیگر و یک بلستر IR وجود دارد. قسمت پشتی این گوشی طراحی تمیز و مرتبی دارد که دارای انعکاس جالبی بوده و البته جای اثرانگشت روی آن باقی خواهد ماند. در سمت چپ، ماژول پنج‌گانه دوربین را در یک خط مستقیم و نزدیک به لبه آن پیدا خواهید کرد. در سمت راست دوربین‌ها، چهار فلش مختلف وجود دارد. شیشه صفحه نمایش و قسمت پشتی این گوشی با پوشش Gorilla Glass 5 محافظت می‌گردد.

نمایشگر

می نوت 10 از پنل Full HD + استفاده کرده که مانند پنل وان پلاس 7تی بسیار عالی به نظر می‌رسد. این پنل AMOLED است، بنابرین ارائه رنگ مشکی عمیقی داشته که نسبت کنتراست ۴۰۰۰۰۰: ۱ را بکار گرفته است. حداکثر میزان روشنایی آن در حدود ۴۲۲ نیت است، گرچه نسبت به سایر پرچمدارانی مثل 

گلکسی اس 10 و یا گلکسی نوت 10روشنایی بسیار زیادی محسوب نمی‌شود، اما در زیر نور خورشید کاملاً خواناست. حسگر اثر انگشت زیرصفحه نمایش با سرعت و دقت کار می‌کند زیرا شیائومی اندازه حسگر را افزایش داده است.

صدا

می نوت 10 دارای یک بلندگوست که صدای کمتری را نسبت به بلندگوهای استریو ارائه می‌دهد؛ اما عملکرد قابل قبول ارائه داده است. جک هدفون یک امتیاز عالی است. بهانه‌ای که اکثر تولید کنندگان برای نادیده گرفتن جک هدفون دارند این است که به دنبال ایجاد فضای مناسب برای باتری بزرگتر هستند، اما شیائومی ثابت کرده که بهانه درستی نیست. اگر شیائومی می‌تواند یک باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی را در حداقل ضخامت قرار دهد و یک جک هدفون را اضافه کند، تولید کنندگان دیگر نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.

سخت افزار و نرم افزار

می نوت 10 با رابط کاربری  MIUI 11.0.3.0   مبتنی بر نسخه 9 Pie  پلتفورم اندروید است.  رابط کاربری زیبا و بسیار کارآمد بوده که و عملکرد بسیار روانی را ارائه داده است. شیائومی ویژگی  جدیدی را به نام Mi Drop جهت انتقال فایل اضافه کرده که بسیار کاربردی‌تر از AirDrop اپل است. گفته می‌شود، این قابلیت بصورت بومی با گوشی‌های Oppo و Vivo نیز کار می‌کند، به این معنی که سازگاری بالقوه آن بسیار گسترده‌تر از آیفون است. با وجود اینکه می نوت 10 از پردازنده پرچم‌دار Qualcomm استفاده نمی‌کند، اما عملکرد مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 730جی از پردازنده‌های استاندارد کوالکام است و نسبت به تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ مقدار ۱۵٪  بهبود عملکرد گرافیکی را به ارمغان آورده است.

در استفاده روزانه، متوجه هیچگونه لگ و تأخیری نخواهید شد. در رابطه با عملکرد تراشه بکار رفته در  بنچمارک Geekbench در عملکرد‌های تک هسته‌ای امتیاز ۲٫۵۳۵ و  عملکرد‌های چند هسته‌ای امتیاز۶،۸۲۱ را کسب کرده است. در مقایسه می‌توان گفت که امتیاز می 9 تی در تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب برابر با ۲،۵۵۰ و ۶،۹۴۸ است و در کمال تعجب امتیاز آن از این گوشی بالاتر ثبت شده و در رقابت بین این دو میان رده عالی شیائومی می 9 تی بهتر عمل کرده است.

نتیجه

Mi Note 10 اولین گوشی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر در گوشی عمر باتری، تطبیق‌پذیری دوربین با شرایط نوری مختلف و موارد دیگری مثل جک هدفون و بلستر IR برای شما مهم است،  در هنگام گوشی این گوشی می تواند یک گزینه ایده‌ال برای شما در نظر گرفته شودو  قطعاً می‌توان آن را از جمله بهترین گوشی‌های میان‌رده به حساب آورد. 

برای اطلاع از قیمت دقیق انواع گوشی ها اینجا را کلیک کنید.


گوشی گوشی ,شیائومی ,کرده ,ارائه ,دوربین ,قسمت ,ارائه داده , گوشی ,پیدا خواهید ,وجود دارد ,تولید کنندگان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عروس . تاق سقف شیروانی حقیقت معرفی بازی های چند نفره. لوکال افلاین باربری تهران - باربری سعادت آباد - باربری پاسداران