ما واقعاً در مورد دنیای بازیافت فلز چقدر می دانیم؟ صنعت رقابتی و مستقر که سراسر جهان را در بر می گیرد ، این یک موضوع کاملاً پیچیده است. با این حال ، بسیاری از آمارهای موجود در آنجا وجود دارد که می توان آنها را برجسته کرد ، به ویژه برای نشان دادن ارزش کاملی که بازیافت فلز به طور کلی به جهان می بخشد.

سهم مثبت بازیافت فلز در انگلستان کم نیست! این بخش سهم قابل توجهی در تراز تجاری در انگلیس دارد و به صرفه جویی در مقادیر عظیم انرژی ، محافظت از محیط زیست و پشتیبانی از حداقل 10،000 کارگر انگلیسی کمک می کند. تخمین زده می شود که هر ساله حدود 10 میلیون تن آهن قراضه در انگلیس بازیافت می شود.

در ادامه بخوانید تا برخی از بینش های مورد علاقه ما درباره اثرات بازیافت فلز در انگلستان ، اروپا و سراسر جهان را کشف کنید. برای آسانتر خواندن مطالب ، حقایق و آمار بر اساس نوع فلز تقسیم می شوند.
آلومینیوم

آلومینیوم یکی از مقرون به صرفه ترین فلزات برای بازیافت است که در مقایسه با تولید از ابتدا صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی به همراه دارد. مانند اکثر فلزات ، آلومینیوم را می توان بی حد و حصر بازیافت کرد بدون از بین بردن هیچ یک از خواص مفید آن. در نتیجه ، آلومینیوم بازیافت شده در طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله ساخت و ساز ، ساخت وسایل نقلیه ، لوازم الکترونیکی و موارد دیگر استفاده می شود.

    تخمین زده می شود 75٪ از کل آلومینیوم ساخته شده تا به امروز در گردش باشد
    بازیافت آلومینیوم 95٪ انرژی کمتری نسبت به زمانی که با استفاده از مواد اولیه تولید می شود ، مصرف می کند
    بازیافت یک تن آلومینیوم باعث صرفه جویی در هشت تن بوکسیت خام و نه تن از انتشار CO2 می شود
    با بازیافت یک آلومینیوم می توانید انرژی کافی را برای صرفه جویی در یک لامپ 100 واتی تا 4 ساعت صرفه جویی کنید
    یک آلومینیوم می تواند در طول سال هشت بار بازیافت شود و در تولید 160 قوطی جدید صرفه جویی می کند

مس

مانند بسیاری از فلزات دیگر ، مس نیز می تواند بی پایان بازیافت شود بدون از بین رفتن عملکرد. مس قراضه با درجه Premium حدود 95٪ از ارزش خود را در مقایسه با فلز اولیه اصلی نگه می دارد و به دلیل ارزش بازیافت قابل توجهی از آن شهرت عمومی می یابد. با افزایش تقاضای جهانی از سال 1960 تاکنون 250٪ ، مس بازیافت شده ای را می توانید در انواع مختلفی از مکانها پیدا کنید. این شامل مصالح ساختمانی مانند بام و روپوش ، حمل و نقل مانند قطار و اتومبیل ، همچنین پیدا کردن راه خود به سکه ها ، وسایل آشپزی ، مجسمه ها و آلات موسیقی است. با این حال به دلیل خاصیت رسانایی آن ، اکثریت قریب به اتفاق (65٪) در کاربردهای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

    بازیافت مس مقدار زیادی انرژی صرفه جویی می کند: 85٪ نسبت به ساخت فلز از ابتدا
    تخمین زده می شود 80 درصد کل مس که تاکنون از زمین استخراج شده است ، هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد
    استفاده از مس قراضه میزان انتشار CO2 جهانی را تقریباً 65٪ کاهش می دهد
    تقریباً 42٪ مس مورد استفاده در اروپا از منابع بازیافتی حاصل می شود

فلز روی

روی چهارمین فلز متداول در صنعت (پس از آهن ، آلومینیوم و مس) است. این ماده به راحتی بعنوان بخشی از آلیاژهای حیاتی مانند برنج ، بازیافت و مورد استفاده قرار می گیرد که 50٪ از آنها شاهد استفاده نهایی در فرآیندهای گالوانیزه هستند. به عنوان مثال خودروی متوسط ​​در قسمتهای بدنه گالوانیزه خود حاوی حداکثر 10 کیلوگرم روی است. با دور ریختن خودرو ، این پانل های حاوی روی قابل بازیافت هستند و به قسمت هایی با کیفیت برابر تبدیل می شوند. روی و ترکیبات آن نیز در محصولاتی مانند باتری ، رنگ ، کرم ضد آفتاب و… رواج دارد.

    تولید روی از طریق بازیافت از 76 درصد انرژی کمتری نسبت به فرآیندهای استخراج اولیه استفاده می کند
    بیش از 90٪ از تولید روی در جهان از سنگ معدن مخلوط شده با سایر فلزات با ارزش مانند سرب و مس حاصل می شود
    بین 30 تا 40 درصد از تأمین روی در جهان از قراضه قدیمی (1.4 میلیون تن) و ضایعات / مانده های جدید (1.5 میلیون تن) تهیه می شود.
    تقریباً 70٪ روی در محصولات پایان عمر بازیافت می شود
    تولید برنج و برنز 17٪ از مصرف نهایی روی را تشکیل می دهد

فولاد

فولاد احتمالاً بازیافت تلگرام ضایعات آهن جهان از جمله انگلیس است. این تعجب آور نیست که یاد بگیرید که قوطی های قلع از 99٪ فولاد تشکیل شده است (در اصل به عنوان قوطی های قلع دار شناخته شده است). همچنین در نظر بگیرید که تقریبا 70٪ از وزن یک ماشین از جنس استیل موجود در بدنه آن است. فرآیند بازیافت ماشین قراضه ، به موجب آن یک آهنربا آیتم های فولادی را از فلزات پلاستیکی و غیر آهنی از یک تسمه نقاله نورد جدا می کند ، سالانه تن فولاد را در انگلستان بازیابی می کند. این فرایند همچنین به حفظ قابل توجهی از سوخت های فسیلی ، انرژی و گازهای گلخانه ای کمک می کند.

    بازیافت فولاد در مقایسه با تولید فولاد جدید از مواد اولیه ، باعث کاهش 80 درصدی انتشار CO2 می شود
    فرآیندهای بازیافت فولاد همچنین مصرف آب را 40٪ و آلودگی آب را 76٪ کاهش می دهد
    بخش اعظم فولاد بازیافت شده فرآوری شده در انگلیس به بازارهای خارجی صادر می شود - در واقع 75٪
    با بازیافت هفت قوطی فولادی برای انرژی بیش از 24 ساعت در یک لامپ 60 واتی انرژی کافی صرفه جویی می شود
    تقریباً هر بدنه جدید اتومبیل که با آن روبرو می شوید ، از حدود 25٪ از فولاد بازیافت شده تشکیل شده است

رهبری

سرب ، مانند سایر فلزات ، برای اقتصاد دایره ای مناسب است

منبع:

https://www.asm-recycling.co.uk/blog/the-world-of-metal-recycling-the-facts/


انواع ضایعات آهن در تهران و ایران بازیافت ,انرژی ,صرفه ,استفاده ,آلومینیوم ,جویی ,صرفه جویی ,مورد استفاده ,قابل توجهی ,استفاده قرار ,سایر فلزات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باهوش ها امیر نیک وب سایت رسمی دی جی مرتضی چیذری مرتضی چیذری پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دنیای از خوشمزه ها فیلم و سریال پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان کنکور آزمایشی